Thursday, April 9, 2009

SENI LAKON DAN TEATER MUZIKAL KANAK-KANAK











Selain beliau merupakan pensyarah saya untuk kursus Bahasa dalam Multimedia, beliau juga merupakan pensyarah untuk kursus Seni Lakon.








untuk kursus Seni Lakon, beliau banyak mendedahkan kami kepada realiti dunia lakonan yang mana lakonan bukanlah tempat untuk mengejar populariti, sebaliknya adalah pentas untuk menyampaikan wacana atau mesej kepada masyarakat.








dalam kursus tersebut, kami berpeluang untuk menonjolkan bakat masing-masing dan mempelajari teknik-teknik pernafasan dan vokal untuk persembahan teater.








pada 2.April.2009 yang lepas, dengan jayanya telah berlangsung Teater Muzikal Kanak-kanak Bawang Kecil Bawang Besar yang mana skrip tersebut dihasilkan oleh saya dengan tunjuk ajar beliau dan pementasan teater tersebut diadakan di Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 9(2) di hadapan kira-kira 1000 orang pelajar.








ternyata berkat dan hasil tunjur beliau tidak sia-sia, apabila teater tersebut berjaya menarik minat kanak-kanak sekolah dan seterusnya mendapat pujian daripada pengetua sekolah itu sendiri serta penonton-penonton luar yang hadir.








Terima kasih Dr. Berkat tunjuk ajar dan bimbingan Dr. akan saya kenang sampai bila-bila pun.

No comments:

Post a Comment